Vilken är DIN träningsform?


Variera din träningsform! 

Ok, alla fungerar olika. Jag gillar styrketräning medan du kanske gillar konditionsträning. När man drar igång med träningen så är det viktigt att hitta en träningsform som du inte avskyr, utan som du faktiskt ser fram emot. För er som inte gillar att träna överhuvudtaget så rekommenderar jag Zumba. Alla gillar Zumba, come on. Jag gillar inte att dansa i klasserna på gymmet. BIG NO NO. Har nog aldrig stannat ett helt aerobicspass utan brukar fly efter en kvart eller så. Men Zumba är otroligt roligt, man behöver inte vara bra för det är så simpla steg och musiken så rytmisk att man drar på smilbanden och bara hänger med.

I och med att jag inte har något gymkort så har jag istället köpt in lite saker som vikter, träningsmatta, hopprep, resistansband och tränings-DVD-er. Jag försöker variera min träning lite så att det inte blir enformigt heller: även om jag föredrar styrketräning så får jag ändå in lite kondition varje dag. Det blir som en god cirkel då båda formerna av träning hjälper varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0