Resumé of 2011

Ok, det är ett nytt år och då är det dags att se över vad man gjort under årets lopp! 

Januari börjar året ..


.. och vi hade fint besök i Göteborg ...



... fullt upp i skolan ...



... och på jobbet (och utgångarna efter jobbet)!

Februari kommer näst:



Åkte förbi London & träffade Y när jag var på väg till ... 



... först Hong Kong där jag åt det bland det äckligaste jag någonsin smakat (se: bild ovan) och sedan ...





... Filippinerna dit J & jag åkte för att ....




.. volontärarbeta.

Vi testade även på att bo i slummen (inte av val) ...




.. och fick lite perpektiv på livet. 

Men det fanns även tid (även om liten ...)  till sol, bad & träffa nya människor!













Mars, april har knopp i håret:

Våren anlände i Sverige & det var fullt upp med det sista inför studenten .. J & jag bestämde oss även för att flytta ner till Filippinerna och plugga i ett par år.




Hade rakt, långt hår där med. Hade gjort min första rakpermanent i Filippinerna i februari.

Maj & juni blommar mest: 

Maj och juni var faktiskt de mest blommande månaderna för mig i år; klippte mitt hår kort, jag gick på min första bal, reste till Grekland, tog studenten, flyttade till Filippinerna, blev förälskad, skaffade min egen första lägenhet med J, gick på fiesta, shoppade, låg inne och stirrade upp i taket i flera timmar varje dag och bara var, festade, drack en massa och lekte med vänner och pojkar!












mitt öga svullna upp i Grekland efter ETT myggbett (läs: över 50 på en vecka)













































Juli, augusti och september, härlig sommar är det då:

De tre värsta månaderna i mitt liv. Det där med att bo i Filippinerna funkade inte så bra så jag valde att åka hem, reparera mig (är ännu inte helt återställd), göra mig av med alla negativa människor i mitt liv (har verkligen nästan lyckats helt!), söka in på universitet utomlands där jag kan börja om på nytt.


En bild bjuder jag på i alla fall!

Men oktober och november och december är så grå:

Jobb har det bara varit och nästan inget kul, har dock haft ett roligt nyår. 


Tja, vad ska man säga? Det har vart en intensivt år. Jag har fått många vänner och samtidigt tappat många. Jag har aldrig vart så lycklig under ett år men heller aldrig mått så dåligt. Jag nådde botten och toppen.

Årets läxa är något jag alltid kommer att ha med mig: lita inte på någon. Det är verkligen the hard way jag fått lära mig att man inte ska tillförlita sig på att andra människor finns där för en även om man så gärna vill det, oavsett hur nära dem än står dig. I slutändan är alla själviska svin (ursäkta mina ord) och man står där helt ensam i botten om man inte istället väljer att inte lägga sin tro på någon utan istället på sig själv. Kom alltid ihåg att ensam ÄR stark.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är verkligen synd hur folk sviker en hit och dit. Man lär sig verkligen den hårda vägen. Jag har ju numera oxå lyckas utesluta alla dåliga personer, men har ngn kvar kanske. Får se om personen ändrar sig elr om jag ska skita i det. Men det är verkligen synd hur bra människor som du och jag ska få lida för vår godhet :( Hur man gör personer allt oc får inget tillbaka. Inte konstigt att man hellre är ensam! Jag lånade lite från din text till min blogg :) tycker att du har så rätt!

Vi måste ses så fort du e tillbaka i Sverige igen! :) <3 kram

2012-01-07 @ 00:10:50
URL: http://www.nattstad.se/missLVlondon
Postat av: Anonym

Fin blogg, härliga bilder.

2012-01-07 @ 02:39:59
URL: http://mariaee.blogg.se/
Postat av: Yolii- in London

fin du e!! o va fin du va pa balen.. xx

2012-01-16 @ 17:50:09
URL: http://yolandaas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0